Tuesday, August 02, 2011

1d 2n Penang

Sue - Mastermind
roadtrip nie dah dirancang awal julai. tp sbb perhimpunan bersih, kami terpaksa delaykan, kerana bantahan keras dr bondaku tercinta. pas tgk jadual. tggl weekend terakhir b4 puasa je yg kami free (kami = aku + sue). tu pun aku terpakse korbankan skit sogo member's sale. tak dpt nak all out laa..heheh

tp alkisahnye, pada pagi sabtu tu, aku sempatlaa g sogo member's sale. smp around 10 am dan sungguh terkejut dgn kesesakan luar biasa kat jalan tar tu. first time aku tgk jalan tar jam seawal pukul 10 pg! maybe itu petanda rakyat mesia nie sbnrnye byk duit sbnrnye. aku pusing2 cari handbag satu, kasut satu n few shirts. dh dpt terus cek out. tak kuasa..ramai gile2 umat dlm sogo tuh! mau pengsan berasak2 dgn diorg.

Yeay!! Penang Bridge!
dr sogo kami memulakan perjalanan ke penang. ade laa 2-3 stops. isi minyak dan beli jajan. memandangkan mak long aku sibuk berpolitik, kami tk dpt nak menumpang tido kat umah die, so kami pun gamble laa terus ke batu feringghi. as expected, most of the hotel, tggl yg mahal2 saje. setakat nak tido se malam je, buat pe yg mahal2. akhirnye kitorg decide nak tido kat Lazyboy travelodge je. ala2 backpackers hostel, kat belakang happy mart. mase tu ade lagi 3 jenis bilik. RM50(bilik air luar), rm70(bilik air dlm) n rm150 (tak tgk yg nie). kami amik rm70. bilik sempoi je. toiletries kena bawa/beli sendri. tak kisahlaa..nak mandi n tido je.

Pasembur di Padang Kota Lama
pas refreshed, kami mencari mkn. lapar gile kot.1st stop, nasi kandar subaidah kat tepi jalan tokong. nie mmg port biasa makan nasi kandar. tak sesedap dulu, tp still feel lain dr makan kat kl. pas dah tak kebulur sgt dah, kami gerak ke padang kota lama utk misi pasembur. agak rugi pegi sane pas baru makan nasi kandar, sbb pas makan pasembur dan sotong kangkung, kitorg dah serender.

so, kitorg baliklaa ke pasar mlm batu feringhi. jalan2 cuci mata, ringankan purse. kami sebenarnye tercari2 satu gerai tu tp tak terjumpe.so jadiknye, terbeli benda lain. aku beli cekak bling2 dan satu lagi handbag . alkisahnye aku tanak beli handbag tu. sbb mahal! aku tanye je memula tu. pastu seller tu demo laa tuang minyak n bakar bag tu utk prove bag to leather ori. then aku cakap, takpela, then die cam sgt persistent nak jual bag tu kat aku. siap tanye bp aku leh offer. takut weh!! last2 aku cakap aku ade rm100 je. so die jual bag tu rm100 je kat aku. siap kate takan ade org jual ori leather at that price, n tunjuk buku sale die. n siap pesan len kali dtg beli kat die. sorilaa bro..aku dah blacklist ko..scaryyy..
pas abis usha2 pasar tu, kami pegi berurut kat kedai urut depan pasar tu. kirenye pengalaman pertama aku diurut. kalo urut kaki RM25 utk setengah jam. sedap gak kakak tu urut, siap borak2 wat lawak lagi. mmg relax. pastu aku tambah rm35 utk setengah jam, urut leher , shoulder n back. yg nie pun best, cume tak best bile die urut bahu, nak terjerit aku. sakit gile dua2 belah bahu. katenye urat kat situ tak betul, silap haribulan nnt tak larat nak angkat tgn. 

Jeruk Salak, Jeruk Kelubi, Jeruk Mangga
hari kedua, pas cek out, kitorg mencari nasi kandar line clear. nie 1st time aku pegi. tatau plak dekat dgn chow rasta. kali nie makan bermewah skit. bkn sengaja nak bermewah, tp harga kat situ mmg mahal skit. mmg sedap. tp aku rase nasi kandar beratur lg sedap. aku rase jelaa, sbb aku dh lame tak rase nasi kandar tu, last aku makan pun 2 tahun lepas. dpt je nasi kami yg dah lapa gile, makan dgn lajunye, tanpa berkata pape.




Cendol Pulut yg heaven..tp hell for the diabetic
last mission adelah mencari jeruk. nie mission sue. aku amik gamba je. dh borong 2-3 jenis jeruk, kami beli cendol pulut yg manisssss tp sedappp!! aku pun sempat laa tapau cucur udang kat belakang chow rasta tu (as usual sedap spt dulu). pas dh dpt ape yg dicari, kami pun berangkat pulang ke KL. bye2 penang! Nway, thanks to Sue sbb sudi ajak aku merayau2 di penang.



 

1 comment:

Permaisuri Mawar said...

cheers to weekend getaway :)pla