Monday, September 26, 2011

aku dan kosmetik

sejak 2-3 bulan lepas, menjadi2 jerawat n jeragat di muka nie. kalo dulu aku tgk complexion muka aku still sekata, skang dah nmpk tompok2 itam kesan jerawat.aku pk punca2 nye sbb aku stress, so menggalakkan hormon2 yg tak sepatutnya. then, sbb bila bz sgt, makan pun tah pape, byk fast n fried food, buah n sayur kurang. sbb terlalu sibuk gak, most of the time bile balik lewat mlm aku tak cleanse muke properly, terus tido, so lame2 sume oil2 tu clogged up muka aku.
actually rase tak severe sgt. tp bila ade colleague nak jual krim utk rawatan muka bagai, baru aku pasan, mmg dah teruk gak nie. so aku wat tindakan segera, aku beli introductory set SK 2. hargenye rm199, ade lotion, pitera essence (yg dikatakan tahan selama 1 bulan) n satu keping mask.byk laa tips aku dpt. salah satunye, though tak pakai heavy make up (ie talkum je) still kena guna remover, to remove oil2 tu.

cara pemakaian pun senang. letak kat tgn dan tepuk2 kat muka je. pas 6 hari, aku rase ade laa skit perubahan. rase kulit muka nie bernafas.fyi, sblm nie, bila cuci muka pakai loreal hydrafresh yg ade rase berangin2 tu, rase berangin tu kurang, maybe byk oil clogging kot. tp skang, terasa angin2 tu. x sabar nk tggu smp cukup sebulan nak tgk hasil seterusnya.

1 comment:

Permaisuri Mawar said...

yeay welcome to the sek.keb 2 club :)

i was told..we can use the sk2 set with our cleanser n mosturizer
so yeah so far guna okay.. i've been using since a week before raya. seems okay ;)