Wednesday, October 15, 2008

open house - 11th n 12th oct...

i'm not that looking forward to stuff more food into my stomach esp. when my sis wedding is coming sooo soon..but then..i just love hanging out wif my frens..as i'm sooo used to berborak on any issue with them..let it be love/financial/hope/dream/career...soo..terjadilaa..satu ujung minggu yg sgt sibuk..kuar tghari balik tgh mlm..heheh..(chill laa kan..mase single nie laa nak berjalan2 puas2)..

11th oct - potluck at husna's place which was at Denai Alam..me wif the requested sheperd pie..tuan umah wif the spageti n umahnye..waida wif her fries..mawar wif her kuehmueh..nor brought the spicy drummet..nadia ain domino's pizza? kuzai n aspa bawak ape ek?? (sorii gals..aku dtg lmbt soo tak dpt identify)..after exchanging gossips n vacation plan n taking pictures n ngorat anak husna (lil amir yg sgt segak n cute berbaju melayu merah bata)..kami mintak diri..n the next destination..was the unplanned trip to umah nadia ain..hahahah..actually nak ambush die..soo that leh suh die masak on the spot..tpnye..name pun geng qepohian..sume cepat je cari idea nak menyelamatkan diri...nway wpun tk dpt nak merasa air tangan nadia ain..at least some of us dpt merasa air teh buatan kak intan..heheh..soo..cik nadia ain..tahun dpn lodeh ngan rendang k? 2 umah tu je dah consumed almost 7 hrs..dasat2..balik umah..aku surender kepenatan..lg pulak suare aku dah mula ala2 minah rock (tanda terlbih borak)

12th oct - open house n akikah lil fatin at sg sering..sampai sane aku cr mknn dulu..woah..ade daging asam pedas..terbuka selera aku..:) pas aku bersalam2 ngan mama rina..me n the rest mule agenda makan..sambil mkn sambil sambung gossip smlm..sambil buat plan for next house to be ambushed..nway pas makan..kami menjenguk lil fatin..mak aihh..mmg kuat tido..ade gaye mcm mamanye plak laa kan?? hehe..jgn marah..n then mamanye mengangkut kuar glider pemberian kami..dan mulaalaa lil fatin berposing dlm tido kat atas glider tu..dan mulaa laa aunti2 sibuk mencari sudut terbaik utk amik gamba..fatin nie mmglaa..ari tu dtg tido..ari ni pun tido..hahahah...cute..pas umah fatin..kami ke bangi..destinasi? umah cik waida..jauh betul perjalanan..siap2 sempat ujan lebat n kembali renyai..kami melantak kek swiss triangle roll disana..sedap..kena plak dgn ayaq teh stroberi kala kesejukan ujan..duk dlm sejam lebih..kami berangkat ke destinasi 2nd last..di umah pn ihan..ex-sekolah menengah aku..but ex-sek rendah cik shon..amboi bakal dr ni dah 8 bln upenye..tp upe tak mcm mengandung 8 bln..kami mkn2 sambil catch up skit2..pastu as usual adelaa gossip2 yg membuatkan kitorg singgah lebih lame dr yg dijangka..our last destination >> umah aku laa tu..aku tatau nak idang ape..last2 aku idang kembali spageti yg aku masak utk keluarga mak ngah aku..n then aku goreng cucur ikan bilis..hehe..hopefully masuk dgn selera diorg..:) puasnye aku beraya 2 hari nie!!

p/s: kpd rakan2 yg teringin nak dtg sile bgtau awal2...leh aku masak pape k!

No comments: