Sunday, July 10, 2011

persoalan hati #2

nak resign ke tanak?

sedar tak sedar dah nak 2 tahun keja kat co. nie. dlm 2 tahun nie, mcm2 benda aku lalui. outstation sana sini. peak period yg tak abis2 smp tak dpt focus nak amik exam  (cubaan menyalahkan org lain, walhal salah sendri), gaduh dgn org bawah, gaduh dgn org atas. promotion jadi assistant manager. kena marah dgn client.

tp sejak promotion tu, sejak duk dekat tpt baru, aku rase moment x happy lg byk dr happy. moment happy mase dpt gaji akhir bulan je. adekah sbb aku dh kurang ikhlas buat keja? menyebabkan aku rase stress je? n lately sorang demi sorang pegi. seriously, slowly aku rase lonely diofis. sbb org2 yg aku kenal ramai dah blah.

jadi skang nie sambil aku surf job street, aku asyik bertanye kat diri sendiri. nak resign ke tanak? patut ke aku resign. tak ke kalo aku resign cam aku larikan diri drp masalah lagi? sampai bile aku nak larikan diri? aku dah nak masuk 30 kot. aku sepatutnye beranikan diri, cube selesaikan masalah nie. 

tp sampai bile aku nak bertahan? aku penat gak hari2 dtg keja asik merungut je. dgr colleague menjerit2 marah2 org tak tentu pasal (walhal salah sendri, dah anta file lame gile, last minute baru nak review). pastu sesuke hati berbahasa dgn aku, mementanglaa aku bawah skit drp die. n tak pasal2 ade adhoc meeting kena ngadap bos yg ske meninggikan suara tak tentu pasal. tahulaa kami nie pompuan. senang2 je jerit kat kami. kalo kat laki tadek plak. ape igt kami ni hati batu?? tadek ego nak kena jaga? laki je ade ego? sume benda kat atas nie buat aku penat gile! 

ke aku bertahan je sampai abis ACCA. cuba buat perubahan selagi daya. mungkin sbb yg lama dah malas n bz sgt nak buat perubahan, maybe aku n kawan aku yg masih muda remaja nie kena lebih outspoken n berani utk cube buat perubahan. sbbnye sebengang2 aku dkt management sini, tp aku nak try gak assist the partner. walaupun diorg tk dpt achieve 100% aspirasi diorg, at least kami leh tolong capaikan at least 50%. aku bagi masa kat diri sendri sampai june tahun depan. insya allah kalo tahun depan masih ada.

No comments: