Sunday, October 31, 2010

4 hari 3 malam @ Kuantan

tak sangka keja dekat medium size firm pun boleh bawak aku jejalan merata. setelah puas berulang alik ke kb every two weeks for four times last week, kali nie aku g kuantan plak. still atas urusan training. but kali nie training staff di branch. aku pegi berdua je, dgn sorang superior aku, drive. bertolak dr ofis kul 4.40, merentasi lebuhraya karak (yg agak membuatkan aku seriau) dan lpt sblm ke exit gambang dan cek in kul 8.30. smpt kitorg berenti di R&R temerloh kot. gembira betul bos aku bile nampak ikan patin masak tempoyak ( local speciality dishes) tp terbeliak mata aku tgk harga sepotong ikan tu. RM12 utk yg liar RM7 utk dlm sangkar (tp terbalik k kalo utk masuk meminang, dlm sangkar lagi mahal dr yg liar kat luar tuh..:P)

pas cek in, mlm pertama kami layan mcd je sambil tgk tv sbb penat gile kot dr ofis terus ke kuantan. siangnye 1st session of training. mlmnye kami dibawa berjalan2 cari makan di Tanjung Lumpur. aku yg ade sakit tekak tanpa sedar diri menelan beraneka seafood; kepah, sotong tepung, ikan pari petai, udang, siakap 3 rasa. mmg sedap! servis pun pantas. maybe sbb kami smp awal, lebih kurang kul 8. tp kalo wiken kena pegi lg awal. aku sempat merasa satar yg paling sedap penah aku rasa sehingga harinie. pedas+manis mmg cukup..juicy plak tuh..kopok lekor pun ade. jgn risau gerenti rasa ikan je. :) next agenda adalah McD teluk cempedak yg dikatakan McD yg paling best kat pahang. parking rm1 je. aku tgk setup mcd kat situ, aku terbayangkan ALOHA~ happening, tpt duduk byk..ade yg ala2 bench, ade gazebo n mcm2. aku skali lagi tanpa sedar diri sakit tekak telah menghabiskan milkshake strawberry kat situ. 

jadinye pagi tuh, aku kehilangan suara aku yg merdu tuh. kalo kuar pun cam husky gile, bile cakap org susah nak paham dan aku plak seksa tekak. pagi tuh masih ade training session. tp lunch tu kami g kopitiam hai ping. kopi situ sedap len skit dr kat kl. pastu murah2 plak tuh. kopi 2+roti bakar+laksa hai ping+teh o limau+nasi lemak ayam = RM15 je kot. mlm tuh kami try western di "Crocodile Rocks". Mmg rock! sedap, ambiance very cozy, service ok, harga berbaloi. most of us makan lamb except aku makan salmon sbb lelain aku tgk kurang menyelerakan tekak aku (sbnrnye aku dah terbayangkan sashimi salmon) pizza banana dan pizza pepperoni yg aku sgt suke! konfem kalo pegi kuantan aku akan pegi sane lagi.

last day, dimulakan dgn lepak di tepi pantaidan jalan2 di taman gelora.besar gile taman nie..tepi pantai plak tu..puas gaklah nak berjoging. aku mmg dah tadek mood dan kudrat nak berjalan2 sgt..so aku duduk je  sambil melayan demam aku.souvenier dr kuantan adelah hasil seafood; sotong kering, ikan kering, keropok2 dan mcm2 lagi.balik tuh, aku sempatla menapau ikan patin tuh, yelah nak gak try sedap sgt ke.

observation aku kuantan adelah bandar yg agak senyap. agak selow. aku tatau sgt aktiviti ape yg leh dibuat disini selain makan, makan dan makan. tp kalo nak main2 air mungkin boleh singgah Bukit Gambang Resort City.

1 comment:

Diana Abdul Molok said...

kekekek aku suka perumpamaan ko tentang masuk meminang

eh btw visit me at my new home www.lifeneverythingelse.com