Sunday, March 14, 2010

aku dan keja

minggu nie adalah minggu yg penuh disaster. .

hari isnin tu, pepagi dah bekejar ke sana sini, buat preparation utk principal auditor yg nak dtg utk cek working paper. nasib baik aku pakai baju kurung lame yg sgt selesa, so memudahkan pergerakan ke sana sini. menjelang petang, tetibe manager in charge bgtau aku ade problem dgn schedule provided by client. aku buat bodoh je. sbb aku assume once dah cek by her, sume dah ok. so this is not my problem. aku malas nak layan. aku cabut awal. nak jadi cite jumpe kawan lame plak. memule aku rase ragu2 nak tego, sbbnye aku mmg sgt selekeh pada hari tu, plus sbb dah skip byk kali gym session (thanx to this job) aku rase kg aku dah bertambah. tp aku pk ape salahnye. so aku tego jelaa. die agak terkejut. maybe kebetulannye die tgh engage on the phone, aku rase tak perlulaa aku nak berlamaan kat situ. org tgh sibuk, tak perlu nak ditunggu.

hari berikutnye, sbb aku nie jenis tak reti say "No", aku telah dgn suka relanye buat keja amal lepas abis ofis hour. hurm. mungkin sbb aku tak bape nak ikhlas buat keja tu, akibatnye keesokkan harinya, nyaris2 manager in charge nak kena marah dgn partner. (seb baik die tadek mase tu). aku terus buat disclaimer yg tak boleh nak salahkan aku sbb aku tau ape cite pasal co. tu plus mase yg dibagi sgt terhad, bukan job yg diassign utk aku dan paling penting, suh aku buat pas office hour. (aku sgt berkira dgn waktu keja kat sini, sbb diorg pun sgt berkira)

bile dah masuk hari kamis, aku dah rase sgt2 penat. penat sbb dah lame tak work out. penat sbb kena buat mcm2 benda yg bukan skop keja aku dan penat sbb aku mmg tak sihat minggu tu. hari kamis tu, aku nekad utk cabut tepat kul 5.30. plan aku nak tido 8.30mlm-5.30 pagi.  malangnye, bile sampai kat jalan kuching, (satu2 nye jalan ke arah umah aku dr kl), aku terperangkap dlm jam selama sejam setengah, lebih tepat lagi dr 7.30 ptg - 9 mlm..nasib baik aku duk dlm rapid kl yg ade seat sgt selesa tu. cume nasib tak baiknye, aku sgt lapar (pengajaran: kena selalu letak sebungkus biskut / buah dgn air dlm hangbag).. rupenye..ade accident melibatkan 3 buah kereta n satu kematian..

jumaat tu, kepenatan aku mmg tak terbendung lagi. jadi skali lagi, dikala sume org tgh konsentret buat keja pada 5.30 ptg, aku dgn tangkasnye telah mengemas bag dan balik umah. peduli ape org nak kata. asalkan keja aku siap.

2 comments:

rina said...

ye ada bag besar sila stock up barang2 survival ye. kalau nak senang, letak kurma 5 bijik gitu.
yup and bile org berkira ngan kita (pasal hal2 kerja ni), tolong buat menda yg sama gak kat diorang.save ur own ass..

naDia said...

dah byk kali camtu..ade instinct yg aku kena tapau sumthing in case perjalanan jd lg lame dr biasa..tp tak penah aku nak follow instinct tu..pas nie kena pastikan ade buah2 di dlm bag..