Sunday, March 28, 2010

make di kelate

sesi pertama training dah berakhir. walaupun agak kelam kabut. mungkin sbb communication breakdown,sumenye berjaya disetelkan one satu persatu. selain drp keja, aktiviti lain yg paling byk aku buat adelah makan . . smp je kat kelantan, staff branch kat sane bawak kami makan nasi kerabu ayam percik yg dikatakan femes dikalangan tourist2, tp kalo bg org kelate, ade lagi sedap dr kedai tu.

1st time aku makan nasi waktu malam sejak 2 bulan lepas. aku makan pun sbb aku mmg lapar gile n aku tau esok pagi mesti tak sempat nak bfast. sedap? huh, makan nasi kerabu kat kelate mestilaa sedap dr mkn kat kl. hari ahad tu, aku berkenalan dgn kuih akok. macam kuih bahulu diorg kate. tp bg aku rase die cam puding karamel yg terlebih lembut. pokoknye kuih tu byk telur. aku makan satu je. lemak2..

malam tu, bos bawak kami makan di new horizon, berhampiran dgn wakaf che yeh. kitorg order udang butter, siew pak choy, tomyam, siakap nyonya style, sizzling beef. puas hati aku dpt meratah lauk2 tu. bos offer nasi pun aku tak layan. smp bos kate "amboi, jaga badan". . ahahaha..mestilaa, nak pakai lama kan?

hari senin, aku makan akok berlauk. yg nie ala2 cara berlauk. bolehlaa. tp aku ske cara berlauk, sbb kecik dan muat2 mulut je skali makan. benda baru aku makan, pulut dgn bubur kacang. aku tak ske pulut. so aku makan sejemput je sekadar utk menghormati tuan rumah.

petang sblm balik, sempat borong skit keropok di pasar siti khadijah. sbb ade ura2 aku kena pg lagi, so maybe next round baru shopping lebih skit utk korang2! sblm pulang, lepak tepi sungai kelantan, layan kopok lekor dan milo dinosour..layan beb~

p/s: kalo nak kirim pape silelaaa bgtau sblm jumaat nie k~

No comments: