Monday, August 24, 2009

head over heels . .

hari pertama puasa, aku tido most of the day. aku tau. makruh. tp aku mmg tatau nak buat ape lagi utk mengurangkan rasa sakit tekak, demam dan batuk. turut ditambah pula dgn sakit kepala. aku sakit kepala lagi kerana terlalu byk berpk benda2 yang tidak penting. antaranye adalah mengenai seseorg yg buat aku tak bape nak senang tido, makan dan keja sejak kebelakangan ni. bile dah nak petang, mak aku kejutkan. mintak tolong aku buat air tembikai dan goreng tauhu sambal. alhamdulillah semuanye sedap.

malam tu. aku tak terawih. tanak laa jangkitkan wabak yg melanda kat org lain. jdnye aku tgk mentalist.diikuti ceplos. diikuti grey's anatomy (btw..sape2 rase nak propose kat aku, kalo korang buat cam dr.shepard buat, mmg aku konfem terime korang sama ada utk jd gf/isteri la). aku terharu sbb akhirnya diorg akan kawin! . lepas grey's aku tgk bukan bidadari. drama yang org kate pelik dan jelik. tp realitinye. aku rase mmg byk terjadi. malas nak cite byk. sbb aku tak ske sgt dgn pelakon drama tu. pastu aku tgk britannica high. cite ala2 high school. diikuti singgah sahur. dan akhirnya cite yg dinanti2. head over heels.

aku igt lagi memori disebalik cite nie. mase tu dekat metana ke etana. aku kat bilik bestfren aku; Rina dan eja. aku rase pidah, lyn dan mawar pun ade kot. kami tgk cite nie beramai2.sape punye cd pun aku tatau. mmg layanlaa cite nie.1st sbb ade freddie prinze jr . keduanye plot cite menarik. ketiga sbb nie cite komedi romantik dgn sedikit sentuhan triler. keempat sbb gelagat model2 yg turut berlakon. sbb dah lame sgt tak tgk. so aku tgk cam baru 1st time tgk. sambil gelak sorang2.

movie nie pasal sorang minah nie duduk dgn 4 org model yg gile2. pada mase yg same. umah die bertentangan dgn umah sorang mamat hensem nie yg die ske. jadi hari2 heroin tu dan kawan2 die usha umah mamat tu. tujuannye nak cari ape kekurangan mamat tu. dan kebetulannye minah dan mamat nie jatuh cinta. tp satu hari tu heroin nampak hero bunuh org. pas tu. mcm2 laa benda yg kelaka+pelik+ sedih terjadi. cite nie happy ending. sbb tu aku layan.

sape2 yg kurang tahu. head over heels bermaksud dlm omputih - hopelessly, completely. contoh penggunaanye : "Nadia soon found herself head over heels in love with this guy." pape jelah.

No comments: