Wednesday, September 09, 2009

ifTar sana Sini part 01

1. Kenny rogers with mum
Nie lebih kurang upah sebab tolong basuh dapur umah la. Mak dan aku sebenarnye kepenatan lepas memunggah, lepas tu mencuci and then menyusun balik. Jadinye, mak aku ajak makan kat luar je hari tu. Memandangkan tukang cuci lagi satu ade dating, jd aku jelaa tukang temannye. Sampai kat krr, kami reserve tempat n order makanan. Pastu jalan2 kat maju junction tu. Pada awalnye aku dah berjanji pada diri sendiri supaya tak beli apa2. tp lepas masuk nichi. Aku terpaksalaa abaikan dulu. Pas pilih2, kami pegi berbuka dulu. Aku makan ayam dgn side dishes yg biasa aku amik, ubi kentang, coleslaw dan baked beans. Mak aku plak nak makan spageti. Sumenye RM44. terime kasih mak sbb belanja


2. Kak Eita Steamboat - Semestarian 2000
Aku dah tak ingat bile kali terakhir aku join dak2 sekolah aku nie berkumpul. Mungkin konvoi raya 7 tahun lepas kot. Bile ketua rombongan anta sms jemputan, tetibe aku rase nak pegi plak. Tp aku ragu2 gak. Takut kalo diorg nie balik lewat malam. Camne plak dgn aku? Jd aku pun bgtau aku confirm tp bersyarat, kena ade org amik kat lrt wangsa maju. Kalo balik lambat kena anta sampai umah. Ketua rombongan kate ok. Aku pun ok. Petang tu aku dah berkobar nak jumpe geng2 lama. Alih2 ade dua org je dak pompuan yg dtg iaitu aku dan wiwi. Hurm. Aku yg baik dan jarang bersosial ngan dak laki nie jd rasa bosan skitla. Tatau nak borak ape. Kami makan steamboat buffet. Harga rm29++ tp akhirnye bayar dekat rm37 sorang. Hasil daripada budak2 nie yg hepi je dok order air fresh oren n tembikai utk bape kali pun aku tak ingat. Lame borak2, diorg decide nak tukar tempat. Mmg aku dah jangka. Memandangkan tukang anta balik pun still tak puas borak lagi. Aku redha jelaa ikut. Tp aku dgn tegas bgtau limit aku pukul 1 pagi. Diorg ok. Aku pun ok la. Lepak di oldtown sri rampai. Order kopi n borak sampai kena halau balik. :p thanx to manaf and shafiq for the transport.


3. Taman wilayah selayang wif Family
Bersempena dgn anak menantu yg nak balik umah, dr hari ahad, mak aku dah plan nak masak ape. Haha. Excited nak menjamu cucu dlm perut tu sebenarnye. Pas puas merangka, akhirnye mak aku masak siakap kukus kuah kicap, sambal udang, cucur udang dan mee sua. Pencuci mulut agar2 merah dan gula Melaka santan. Biasanya kalo masak nasi utk buka, kami akan masak lebih utk sahur skali. Mak aku suh masak 2 pot setengah je, sbb aku dan mak aku tak makan nasi sgt. Tp aku kate masak 3 pot bumbun laa. Mmg tepat tekaan aku. Kami berempat abiskan around 2 pot lebih. Tggl cukup2 je utk sahur. Memang berselera sume. Mak aku pun sama. Sbb ramai org kot, so jd lebih selera sampai bertambah2. pas buka, adik aku mengadap kuih raya. Dan sempatlaa memberi arahan utk bungkus itu dan ini utk die bawak balik. Ikutkan jelaa, kang kempunan tk dpt makan kalo bersalin b4 raya.


No comments: