Thursday, September 03, 2009

simple dishes for simple sahur 03

nyaris2 nak terlajak bangun pagi tadi. nie sume penangan combo ubat selsema+ubat batuk dan panadol. tp nice laa. dah beberapa hari aku tak dpt menikmati deep sleep. pas puas selongkar fridge, aku decide nak goreng ayam, masak udang dan kangkung belacan. udang tu aku masak lauk suka hati namanye. nie mmg sempoi. kalo baru 1st time masuk dapur leh laa lepas kot.

bahan: udang, cili kering yg dah diblender, bawang merah, halia dihiris halus, sos cili life, skit minyak

cara: panaskan minyak, tumis halia n bawang smp garing dan naik bau. tumis cili sampai naik minyak. tak perlu letak byk sgt. biar berkadaran dgn sos cili. then letak sos cili diikuti udang. goreng udang gune api perlahan, kalo tak liat laa udang tu nnt. goreng tu same sampai garing kaw2. ha dah siap.

p/s: adik aku igt lauk nie pedas, tp pas aku pakse die rase. die plak yg melantak smp abis. hantu laa..;p

No comments: