Sunday, November 01, 2009

aktiviti keluarga dan harapan keluarga

AktiViti Keluarga

adik laki aku td telah merajinkan diri die utk menolong mak kami buat kek marble. oh, tolong jgn terkejut. die bukan ske buat keja pompuan. tp die tolong sbb kek tu dibuat khas utk calon bini no 3 die. (no 1 n no 2 dah tak kisah dah pun) . jdnye. jadilah suatu senario yg tak penah aku lihat selama nie. adik aku yg pakai boxer je. sibuk mengayak tepung dan mengadun kek. sbb die pakai boxer je. so aku tak dptlaa amik gamba keriuhan dan kesepahan yg terjadi bile laki masuk dapur. kek tu turn out sedap. tp tak bape nak naik n gebu. mak aku saspek tepung kek tu tadek serbuk penaik. takpelaa.asalkan sedap. dan utk meraikan kerajinan adik aku, aku masakkan cucur udang dan cucur pisang (cekodok) utk diorg. sedapnye cicah cucur udang ngan kuah kacang!

Harapan keLuarga (sbnrnye harapan abah aku je)
haritu abah aku sibuk bertanye sape calon dihati. aku sbb tanak dgr sebarang idea pelik2, aku cakaplaa aku ade 2-3 org kawan. agaknya abah aku tak convince kot. die tanye lagi:


keja kat mane? org kat mane? bukan kelantan kan? bukan t'ganu kan? solat
penuh tak? dan byklaa soklan ceklist requirement yg lain..


aku dah dgr abah aku tanye byk benda nie. jd lainlaa.(nielaa sbbnye aku malas nak jumpe abah aku nie). pastu aku diam la. pastu abah aku kate nak kenalkan aku ngan sapetah. die kenal sbb mamat nie selalu g masjid. solat terawih tak tggl. n mcm2 kebaikan die abah aku canangkan. hurm. ok. sbb aku diam je, abah aku sambung lg. buat ape nak bercinta sgt sblm kawin? buat ape nak org hensem, kaya dan bla bla tp solat tunggang langgang. ok. aku dgr tang nie, aku mmg geram. tp aku start mengandaikan aku pakai kapas dlm telinga tak dgr pape. aku cume jawab:
nad tanak. nad nak cari sendri. biar lambat.at least kalo pape jd. nad sendri yg tanggung. tak payah nak involve sape2.

aku menghargai niat baik abah aku. tp aku dah berjanji dgn diri sendri hal hidup/cinta aku, biarlah aku sendri yg uruskan. wpun abah aku rase nie cara terbaik die nak menebus kesilapan die. aku ttp rase kesilapan abah aku tu. sudah lame aku maafkan. yg selebihnye. terserah pada Allah jela..

No comments: