Wednesday, November 11, 2009

hari ini hari rabu


so what kalo hari ini hari rabu? hari nie aku byk gile keja tak siap2. pastu superior aku amik half day sbb anak demam panas. hari nie spt hari yg lain. tp hari nie kalo pada 10 tahun yg lepas mmg special. special sbb harinie kena pakai baju unit beruniform g sekolah. aku mmg ade byk kenangan dgn baju unit beruniform nie. lagi plak budak2 sbp, bile sampai tang unit beruniform, berjela jelaa aktiviti2.


mase aku baru form 1, aku puas pk nak join unit beruniform yg mane. akhirnye aku decide join pandu puteri. kesinambungan utk tunas puteri (mase aku sek rendah). utk form 1 - form 3 tak byk benda menarik sgt. which was good. aku dpt escape dr perbarisan hari sukan yg aku benci sgt2.


naik form 4, automatik aku jd renjer puteri. dan tang2 tu jugaklaa kuar pekeliling utk pakai baju unit beruniform dr pagi. yg nie aku dan rakan2 renjer puteri mmg tak ske!!. tak selesa, pakai baju kemeja n tuck in skirt(nasib baik mase tu aku still kurus lg)..pastu jalan2 keliling sekolah-time recess, time g library /toilet. so aku selalu tak tuck in. sehinggalah pada suatu hari aku bertembung dgn cikgu disiplin. bile die nampak aku tak tuck in baju tu, die panggil aku n cubit perut aku tang2 tu jugak.woh..sakit gile..lebam lame baru baik tu.. pastu aku tuck in sentiasa la..

tak dpt aku lupe..bile dua2 tahun tu kitorg diwajibkan masuk perbarisan hari sukan dan pertandingan kawat..maybe sbb kitorg jenis geng yg ske rebel dgn cikgu2 unit..so kirenye nak mendisiplinkan kitorg laa tu..dlm tgh memberontak tu, kitorg leh menang plak tu..heheh..tp yg paling aku geram, bile aku kena pegang bendera yg berat tu sepanjang perbarisan dan upacara perasmian(niepun kerja cikgu kelab)..mmg menahan diri drp pitam mase tu..

last but not least, yg aku rindui, aktiviti berkhemah kat kawasan sekolah. totally unforgettable. i can proudly said that almost everything kat sekolah tu aku dah panjat dan redah. hahaha . tembok court tenis..pokok2..longkang2..kolam2..tebing2 curam di padang2 kat sekolah.
p/s: another crap. aku tgh cari momentum nak mengabiskan novel aku. woh. lg 15 chapter.

No comments: