Monday, November 16, 2009

hujung minggu yg tenang dan santai

mlm jumaat. aku dinner ngan ex-officemate kat shangri-la. boss dpt diskaun 35%. bolehlaa nak belanje kitorg yg ramai nie. aku tak bape makan sgt pun. sbb perut aku dah masuk angin. just layan sushi, sashimi, sepotong pizza, dim sum dan salad. tp pencuci mulut ttp aku tak lupe wpun tgh sakit perut. tiramisu. choc fountain. aiskrim. crepe. tp tu je yg aku lalu nk makan. lain2 diabiskan dgn lawak2 yg tah pape dan amik gamba.
sabtu pagi. pttnye aku pegi gym. tp kalo dah malam sblmnye aku dah membantai byk gak raw food. kite boleh agaklaa ape kesudahannye di keesokan harinye. jadi aku duk umah saje. sampai ptg. adik aku tepon. mintak tolong babysit Kasih. mak aku ske sgt. huhu. takat suke dpt jumpe cucu jelaa. tp aku laa mangsanye.(aku bkn tak suke budak2. just aku clueless bile diorg menangis.tak dpt nak figure out what's wrong). Kasih smp lebey kurang pukul 7.30ptg. comel sgt! dah pandai senyum. sejam lebih die senyap je. tgk tv. tgk org. pastu die dah mula tak keruan. cari mami die punye susu la. haha. kelaka plak. die asik tgk muke aku. pastu die pandang tpt lain. mesti die pk "mcm mami. tp nape tak putih cam mami?" kesudahannye die nangis. aku dodoikan die. baru tido jap. terjaga. sbb dgr hon keta. bg susu botol. die rejek. pastu muke kerut2. oh. membuang upenye. aku laa tukang tukar lampinnye. keadaan berulang utk 2 kali pd mlm tu. smp si maminye dtg amik. penat!
ahad. aku bangun dgn kepala berdenyut di tengah2 dahi. tekak aku sgt perit. aku masak dan mkn lunch (sambal ikan, udang masam manis dan kerabu pucuk paku). dan aku tido smp maghrib. ye. aku demam. sbb asik kena ujan waktu petang. mlm tu baru aku mandi. aku pakse diri mandi air sejuk standard air kolah kat kg. aku pakse telan actifast 3 biji juga. alhamdulillah. aku dah tak demam pagi nie.
aku rase minggu nie pun aku akan ade wiken yg santai. wpun aku rindu kesibukan kuar dgn kawan2. tp kalo selalu dpt lepak kat umah. tak buat pape pun. sgt seronok. what a life~

No comments: