Monday, December 21, 2009

3d 2n - free and easy . .

weekend lepas aku abiskan dgn memerap diumah. bosan dan agak lemas aku dibuatnye. sbb aku tgh mood nak bersosial. just tadek geng plak. nak wat camne. sorang dah kawen. sorang dah ber bf. sorang dah kemana2. sorang ade family dtg. pendek kata, tetibe tadek org nak diajak pegi bersosial. cthnye hari jumaat, plan awal nak kuar cari perfume dan karok, tp family member turun kl, so kena skip laa (papehal pun..family first) jdnye dr pagi ke petang aku ngadap internet. tp berhenti kejap bile Kasih dtg. adik aku +suami +Kasih dtg tido malam tu. hilang jap kebosanan aku, bile tgk si kecik dah pandai senyum dan buat bunyi2an.

pagi sabtu lagi meriah. tak penah2 aku bekfast mcm2 spt pagi tu. adik bongsu aku beli nasi lemak. mak buat lempeng kelapa cicah sardin. aku buat pancake. meriah tak ingat. bile petang diorg dah balik, maka umah dah kembali senyap. masa nie mmg tak ingat punye kebosanan aku. walhal byk je benda nak buat kat umah tu. last2 aku tertido mase tgh layan cite korea online.

hari ahad, dah tadek sape sudi memasak. aku ajak mak g makan kat kopitiam jek. dah tadek geng nak ajak melepak, mak pun ok ape.sementara masih ade masa datelaa puas2 dgn mak. pas makan, kitorg g kedai cd, pilih punya pilih, mak aku borong 5 cite. inkheart , nancy drew, hajime kindaichi, 2 japanese series. aku beli gucci envy me. balik tu sah2laa kitorg melayan movie smp kul 8 mlm. dan2 laa malam tu gak aku busy buat mcm2 benda yg patutnye dah setel kalo aku tak melayan kebosanan aku pada pagi jumaat dan malam sabtu.

minggu yg tak produktif. tp minggu nie aku dpt bygkan betapa pack nye jadual aku. seriously aku tatau samada aku leh buat sume benda yg diplan dlm minggu nie gak.

p/s: idup cam roda. last2 week aku gelakkan org. last week aku gelakkan diri sendri.

No comments: