Wednesday, December 09, 2009

padah ignorance..

dari pagi tadi, aku dah ade satu perasaan pelik nie, lebih kurang macam instinct laa. tp aku abaikan saje. pastu waktu lunch masa aku pegang purse, instinct tu dtg lagi, mcm bg peringatan plak. still aku abaikan. pastu petang, lebih kurang sejam sebelum aku balik, makin kuat plak instinct tu, kali nie aku buat tindakan, aku simpan purse aku dlm bag yg ade paperwork. dan bile aku balik td, instinct yg aku rasa aku akan tinggal purse jadi kenyataan. aku tertinggal purse yg didlm bag paperwork yg ditinggalkan dkt client. aku tak dapat nak kate "benda dah nak jadi"..sbb sebenarnye sifat ignorance aku yg menyebabkan aku tertinggal purse(dan jam guess baru) kat ofis client aku. sekarang aku tawakal jelaa. semoga staff kat sane adelah org yg amanah dan jujur.amin.

dan nak dijadikan cerita, dlm handbag merah aku yg besar tu, hanye ade RM2.50. aku tarik nafas dan terus pk ape cara terbaik dan termurah utk smp umah. so, 1st thing aku buat, tanye mak aku kat mane. seb baik ade kat umah. jd aku naik lrt dr sentul timur ke sogo berbekalkan rm1.40. dan plan seterusnye adelah menunggu SJ bus (sbb bas tu je tiketnye rm1), alhamdulillah, aku takyah tggu pun, bas sdg menanti, ade tpt kosong plak tu. aku turun di bus stop yg lebih kurang 3 km dr umah aku dan naik cab yg dibayar mak aku.

nampaknye malam nie aku kena korek tabung syiling darurat aku! esok mesti sume org happy je tgk aku bagi duit cukup2 je.. ;p

2 comments:

HafizChan said...

wahhh jam gessss baru gituew...
aku kagum ngan kau, pandai ngan public transport...

naDia said...

guess baru tu hadiah farewell haritu.. dah nak tggu licorne ko lambat sgt..hehe..terime kasih atas pujian anda..kalo ko terkena cam aku..aku leh tolong ko..:P