Monday, December 21, 2009

pagi2 dah migrain

tak pernah aku rase secuak ni. tp nasib baik aku dah byk kali melalui pelbagai interogasi, aku berjaya menenangkan diri aku.

citernye bermula bile sorang junior mintak management account dr aku. katenye org atas nk tgk. mase tu aku dah rase tak sedap. tp aku abaikan je sbb aku tgh busy buat audit planning utk co. lain. sejam pastu, aku dpt panggilan telepon utk jumpe org atas. aiseh. serius aku cuak. sbb working paper tak abis review dan kemas n belum upload dlm server. "takpe2, jgn tunjuk muke takut. budget cool je"

masuk je dlm bilik tu, interrogation pun bermula. aku yg tak migrain jd migrain sbb terpaksa memerah otak utk memberi jawapan kat beraneka killer question yg dilemparkan. sumenye berpunca sbb aku tak abis review file, jadi aku pun jadi kurang tahu kat beberapa bahagian yg menjadi kemusykilan org atas. tp sbb name pun senior, kenala 'act' mcm sorang senior. aku jawab sajelaa berdasarkan logik dan rational aku. dekat sejam lebih, org atas aku pun bg conclusion, "saye tanya2 nie sume sbb nak tahu ape kelemahan sistem diorg" dan seterusnye menerangkan ape kelemahan2 atau risk area yg aku patut fokus dan tips2 utk memujuk dan mem'pressure' klien utk bagi information yg kite nak.

aku kuar je bilik tu. terus aku rase kembali bernafas.darah kembali mengalir. tp migrain aku plak yg menggila tetibe.

p/s: still adapting . .

No comments: